הובלה ופינוי פסולת אלקטרונית
הובלות לבית לקוח
תיאום מועד אספקה
- עם הגעת ההזמנה לחברת ראלקו ואישורה ישלח מסרון (לנייד שמופיע בהזמנה), שבאמצעותו תוכלו לתאם לנוחיותכם, את מועד האספקה בעצמכם, ללא מעורבות נציג.
- במקביל נציג מטעם חברת ההובלה של ראלקו ינסה להשיגכם ולתאם מועד אספקה.
- אם אתם מעוניינים ליצור קשר טלפוני עם חברת ההובלה של ראלקו אתם מוזמנים לפנות לטלפון 08-8510999 בימים ראשון עד חמישי שעות 16:00 – 8:00
- בנוסף יום לפני מועד ההפצה תקבלו מסרון המגדיר את שעות התיאום המדויקות שבהם המוביל יגיע אליכם בחלון זמן של שעתיים וכן לינק מעקב לסטאטוס המוביל ושעת הגעה צפויה אליכם.
הערכות לקבלת המוצר:
- נדרש להכין את המקום בו יונח המוצר וכן להסיר מכשולים שיכולים להפריע לאספקת המוצר.
- רצוי להבהיר כי המוביל לא יפנה מכשולים מהדרך לצורך אספקת המוצר וכן חל איסור על המוביל לבצע כל סוג עבודה בביתכם להכנסת המוצר.
- מומלץ מבעוד מועד לדעת את גודל המוצר שרכשתם ולבדוק כי המוצר נכנס למקום שהכנתם עבורו.
- נדרש לבדוק כי המוצר עובר בפתח הדלת, המעלית, החדר בו אמור להיות המוצר. לטובת העניין מצורף טבלה הכוללת את גדלי המקררים והפתחים הנדרשים לטובת הכנסתם.
- חשוב לציין כי גודל הפתח אינו הגורם היחידי להכנסת המוצר לביתכם, נדרש גם שכל המסלול להבאת המוצר לפתח ביתכם יהיה כזה שיאפשר העברת המוצר ללא חשש לנזק.
תשלום על עבודות חריגות באספקת המוצר:
- תשלום ההובלה ששולם בחנות עם רכישת המוצר הינו תשלום בסיסי הכולל אספקת מוצר ללא עבודות מיוחדות הנדרשות להכניסו למקומו.
- במידה ונדרש לטובת הכנסת המוצר למקומו עבודות נוספות – העלויות לכך מפורטות להלן:
- אספקת מוצר באמצעות המדרגות מעל לקומה 3 (כלומר תשלום מקומה 4 ומעלה) – תוספת 60 ₪ לכל קומה. למקרר ו 40 ₪ ליתר המוצרים
- במקרה של בתים פרטיים ההובלה כוללת העלאת המוצר בתוך הבית עד לקומה ראשונה כולל ובתנאי שניתן להעלות את המוצר בתוך הבית וללא כל בעיה.
- פירוק דלתות מקרר (במידת הצורך) – 60 ₪ לכל דלת.
- במידה ונדרש מנוף להכנסת המוצר – תשלום המנוף הינו על חשבון הלקוח.
- במידה ולא ניתן להעלות את המוצר בתוך הבית מסיבה של מדרגות בעייתיות כגון: מדרגות ספירלה יגבה תשלום נוסף למוביל בגין עבודה זו וזאת רק במידה וניתן יהיה לספק את המוצר בבטחה
- תשלום ההובלה אינו כולל פתיחה וחיבור של יתר המכשירים, למעט כאמור מקרר או מקפיא.
- התשלום כולל העברת המוצר בשביל גישה, מדרכה, כביש ו בטווח של עד 100 מטר מהבית – מעבר לכך ידרש תשלום סבלות למוביל בסה"כ של 100 ₪
סייגים להובלות שלא ניתן לבצעם:
- לא ניתן לבצע אספקת מוצרים בבניינים שנמצאים בבניה, רק בכאלה שאין דרך גישה לאספקת המוצר בבטחה לבית הלקוח.
- לא ניתן לבצע אספקת מוצרים במקומות שבהם נדרש להוביל את המוצר במדרגות שאין להם מעקה בטיחות.
- לא ניתן לספק מוצר במקומות שבהם נדרש להרים את המוצר לגובה והדבר מהווה בעיה בטיחותית למובילים ולמוצר.
- לא ניתן להעביר מוצרים במעברים צרים מאד עם מכשולים ו/או במדרגות ספירלה צרות שהמוצר לא נכנס כלל במקרים אלה.
פינוי פסולת אלקטרונית
- במידה והנכם מעוניינים לפנות את המוצר הישן שלכם, עליכם לעדכן זאת במועד תיאום המוצר מול חברת ההובלות
- בהתאם לחוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות, תשע"ב-2012, משווקים של ציוד חשמלי ואלקטרוני חייבים, אם הלקוח מבקש, לפנות מבית הלקוח במועד האספקה של המוצר החדש, את המוצר הישן.
- בהתאם לחוק ראשי כל מי שרוכש ציוד חשמלי ואלקטרוני ומעוניין לפנות מכשיר חשמלי ישן דומה, בתנאי שהציוד הישן שאותו הוא רוצה לפנות דומה בכמות או במשקל למוצר שרכש.
כלומר לא יפונה מקרר אם סופקה מכונת כביסה, לא יפונה מקרר גדול 600 ליטר אם סופק מקרר קטן ממנו לדוגמא 400 ליטר.
- התנאים והנחיות לפינוי פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני מבית הלקוח במועד אספקת המוצר החדש הינם:
- הציוד הישן יהיה מוכן לפינוי ממקום סביר שבו נעשה שימוש בדרך כלל (לדוגמה, מקרר יפונה מהמטבח או מכונת כביסה מחדר הכביסה) או מהמקום שבו מוצב המוצר החדש.
- הציוד הישן יפונה על ידי המשווק כאשר הוא יכול לעבור בבטחה ובחופשיות את המפתן, את הפתחים ואת המעברים של הדירה ושל הכניסה לבניין ולחצר הבניין בלא צורך בפירוק נוסף, בהפרדה או בניתוק של חלקים ממנו או מתשתית המבנה
- ציוד הישן חייב להיות מנותק טרם פינויו מהחשמל, מגז או ממים, מרהיט או מכל חיבור קבוע או ארעי אחר לתשתיות הבית או לחפצים אחרים. לא יבוצע ניתוק מהקיר או מתשתיות אחרות במעמד הפינוי.
- הציוד הישן יפונה כשהוא ריק. לא תפונה פסולת שאינה פסולת ציוד חשמלי ואלקטרוני, לרבות מים, קרח, מזון, כביסה או כל פריט אשר אינו חלק הישן בציוד עצמו.
- הציוד הישן יפונה כאשר הוא שלם, כלומר, לא פורקו ממנו חלקים לפני מועד איסופו (לדוגמה לא יפונה ציוד ישן בלי מנוע, בלי דלת, בלי מדפים, בלי תבניות וכדומה.
- לא יפונו חלקי מוצר ניתקים או מחוברים שאינם נמצאים בציוד הישן במועד הפינוי ואינם חלק ממוצר חדש דומה . לדוגמה: א. מקרר יפונה כאשר דלת המקרר מורכבת עליו. אם הדלת אינה מורכבת על המקרר, פינוי גוף מקרר ודלת נפרדים יחשבו פינוי חריג
- המשווק לא יידרש להמתין מעבר דקות ספורות (לא יותר מ- 10 דקות) לצורך ביצוע פעולות הכנת הציוד הישן לפינוי על ידי הלקוח.
- משווק לא יפנה ציוד ישן אשר עלול ליצור בעת פינוי סיכון בריאותי או בטיחותי.
בהתאם לחוק, פינוי המוצר הישן ייעשה ללא דרישת תשלום או תמורה אחרת מהלקוח, למעט במקרים הבאים (במקרים הבאים יוכל המוביל לדרוש תשלום מהלקוח על פינוי המוצר הישן):
- כאשר הציוד הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה (כלומר עד קומה שנייה לא ניתן לגבות תשלום) בבניין שאין בו מעלית או כאשר אי אפשר להשתמש במעלית לשם הורדת הציוד הישן.
- כאשר הובלת המוצר החדש נעשית באמצעות מנוף, אזי לצורך פינוי הציוד הישן באמצעות אותו המנוף, המשווק רשאי לגבות תשלום נוסף
- אם הלקוח מביא בעצמו את הציוד הישן לכניסת הבניין לא יגבה תשלום בגין הפינוי.